تاثیر شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای کوچک و بزرگ امروز کاملا ملموس است ، کسب و کارهای کوچک و بزرگ در شبکه های اجتماعی تا چندی پیش صرفا معرفی میشدند ولی این معرفی باعث رونق کسب و کارهای آن ها نمیشد. مدت زیادی نیست که شبکه های اجتماعی در بین مردم معروف و قابل اطمینان شده اند ولی در همین مدت کوتاه به جرات میتوان گفت بسیاری از افراد با حضور در این کسب و کار به سود رسیده اند.

حال پرسش هایی را مطرح میکنیم تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

بهترین شبکه اجتماعی برای معرفی کسب و کار کدام است ؟

از نظر بسیاری از کارشناسان شبکه اجتماعی اینستاگرام موثر ترین راه برای کسترش و یا شروع کسب و کارهای کوچک است ، چند نکته کلیدی که این شبکه را نسبت به بقیه متمایز میکتند را با هم بررسی میکنیم :

  1. کاربری بسیار آسان و ساده
  2. امکان درج تصاویر به صورت گالری برای معرفی محصولات و یا خدمات
  3. امکان درج توضیحات تکمیلی
  4. امکان ثبت لینک (معمولا از این لینک برای نمایش وب سایت و یا کانال تلگرام استفاده میشود)
  5. بدون نیاز به هزینه راه اندازی

کدام کسب و کارها در شبکه های اجتماعی موفق بوده اند ؟

بی مقدمه مشاغلی که در شبکه های اجتماعی به سود رسیده اند را نام میبریم ، اولین و پر درآمد ترین شغل که در اینستاگرام به جذب مشتری میپردازد پزشکی است ، بله پزشکان در ایران پر بازدید ترین پیج ها دارند ، در حوزه پزشکی زیبایی پزشکان بازدید زیادی دارند ، در رتبه دوم میتوان به فروش اقلام کوچک اشاره کرد ، فروشگاه های اینستاگرامی کوچک با فروش اقلام کوچک ( منظور از اقلام کوچک اقلام با قیمت زیر 100.000 تومان است ).
در رتبه سوم شرکت های بزرگ با برگزاری مسابقات مختلف به پروموشن محصولات خود میپردازند و نوعی بازاریابی شبکه های اجتماعی را انجام میدهند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

 ساده ترین و مهمترین بخش در بازاریابی محصولات و خدمات شما در شبکه های اجتماعی صورت میپذیرد. در عین سادگی پیچیدگی هایی نیز در آن نهفته شده است. شما در شبکه های اجتماعی بدون هزینه زیاد میتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید ، مسابقه برگزار کنید و مخاطبین خود را چندین برابر کنید. این نوع از بازاریابی نوین سود زیادی برای شما خواهد داشت.