طراحی فروشگاه اینترنتی

به جرات می توان گفت که از زمان به وجود آمدن تکنولوژی طراحی وب سایت ,بیشترین انواع وب سایتی که ایجاد شده است وب سایت های فروشگاهی می باشد. امروزه در دنیا وب سایت هایی مانند Amazon و Ebay می تواند معروف ترین آنها باشند. امروز در ایران بسیاری از افراد حتی قبل از رفتن به مغازه حتما سری به یکی از سایت های فروشگاهی آنلاین زده و یک برآورد قیمت کرده تا با فکری بازتر بتوانند خرید خود را انجام دهند.

بنابراین شرکت آرتیمان با داشتن تجربه ای فراوان در طراحی, تجزیه و تحلیل و حتی نگهداری و بروز رسانی این دسته از وب سایت ها دلایل اصلی داشتن یک وب سایت فروشگاهی را به عوامل زیر دسته بندی می نماید که عبارتند از:

1. بهترین قیمت

بسیاری از فروشگاه های آنلاین قیمت کالا های خود را بسیار کمتر و ارزانتر از فروشگاه های کوچک و مغازه ها می دهند. این امر می تواند چندین دلیل داشته باشد. یکی از این دلیل ها این است که کاربران از اینترنت برای پیدا نمودن کالاهای ارزانتر استفاده می کنند و بسیاری از صاحبان چنین فروشگاه های آنلاینی این مطلب را به خوبی می دانند. دلیل دیگر آن این است که افراد آنلاین, بسیاری از فروشگاه های آنلاینی را می توانند در مدت زمان کمی گشت و گذار نمایند تا بهترین قیمت را پیدا نمایند که این مورد می تواند در وقت آنها صرفه جویی نماید. از سوی دیگر خرید و فروش به صورت آنلاین شامل مسائل مالیاتی نمی شود و این می تواند مزید بر علت گردد.

2. تنوع محصولات

بسیاری از فروشگاه های حقیقی در ارائه متنوع محصولات مشکل دارند. فروشگاه های آنلاین به شما اجازه می دهند که بسیاری از محصولات را در وب سایت پیدا نمایید که در فروشگاه های حقیقی وجود ندارند. یکی از مهمترین عوامل آن کمبود فضای حقیق در یک وب سایت فروشگاه حقیقی می باشد در صورتیکه در یک وب سایت فروشگاه آنلاین چنین محدودیتی وجود ندارد و در یک فضای مجازی می توانید دنیایی از اطلاعات و محصولات را در اختیار مشتری سایت قرار داد.

البته یکی از نکاتی که در ابتدای طراحی یک سایت فروشگاهی باید مد نظر قرار دهید همین دسته بندی اطلاعات و منوها و خود اطلاعات محصولات در سایت فروشگاه می باشد. این نوع وب سایت ها با توجه به حجم بسیار زیاد اطلاعات که وجود دارد, باید ساختار قابل فهمی برای بازدید کنندگان و در نهایت مشتریان وب سایت شما داشته باشد. هر چقدر این بخش پیچیده تر به نظر بیاید کاربران به راحتی وب سایت شما را رها نموده و وب سایت فروشگاهی دیگر را برای انتخاب کالا و خرید آن در نظر خواهد گرفت.

معمولا آیتم هایی که تشکیل دهنده یک وب سایت فروشگاه می باشد, باید در کاملترین حالت خود باشد. یعنی از صفحه تماس با ما و مکانیزم جستجو که در ادامه همین مقاله بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود تا ترکیب بندی رنگ ها و سایز ها و جنس ها و ..... در سایت و در طراحی و پیاده سازی و توسعه آن مد نظر قرار داده شود.

در زمینه طراحی مکانیزم جستجو باید حساسیت بسیار زیادی وجود داشته باشد. چراکه می دانیم تمامی کالاها دارای یک خصوصیت ثابت نمی باشند و باید تمامی این خصوصیت های تشکیل دهنده کالا در آیتم های جستجویی مد نظر قرار داده شود. این آیتم ها می تواند از قیمت و سایز و رنگ و جنس و سال ساخت و کشور سازنده و بسیاری از آیتم های بسیار ریز هم باشد. به عنوان مثال زمانی که شما در یک سایت فروشگاهی به دنبال تبلت یا لپ تاپ هستید, شما می توانید با جستجوی مدل ASUS 540N کار خود را در سایت آغاز نمایید ولی همین محصولی که شما دوست دارید آن را از وب سایت خریداری نمایید, خصوصیت هایی مانند RAM و CPU و HDD و VGA و بسیاری دیگر از قابلیت ها را دارا می باشد که می توانید در مکانیزم جستجو به آنها اشاره نمایید تا در مدت زمان بسیار کمتری کالای خود را پیدا نموده و خریداری نمایید.

به نظر ما در شرکت آرتیمان که مجری بسیاری از سایت های فروشگاهی موفق در ایران می باشد, مخصوصا یک وب سایت فروشگاهی باید کنترل پنل بزرگ و واقعا بدون نقصی را داشته باشد تا مدیر سایت و همچنین مدیران دیگر بتوانند با تمامی بخش های وب سایت ارتباط خوبی را برقرار نمایند. حتما در جلسه حضوری نمونه کنترل پنل های سایت های فروشگاهی خود را به شما نشان خواهیم داد و چهره یک پنل واقعی را حتما مشاهده خواهید نمود. پنل های تمامی وب سایت های طراحی شده توسط آرتیمان کاملا اختصاصی طراحی و برنامه نویسی می شود تا بتوانیم دقیقا آن توقعی که مشتری از ما دارد را برآورده نمایید.

شرکت آرتیمان در نظر دارد که موارد بسیار زیادی را در فروشگاه اینترنتی شما قرار دهد تا بتوانید با حداقل دانش تکنیکی و فنی بتوانید روزانه فروشگاه خود را مدیریت نمایید. برخی از این امکانات عبارتند از:

1) طراحی محصولات به صورت دسته بندی شده و گروهی
2) اضافه نمودن قابلیتهای جستجو با بهترین کیفیت و سریع ترین الگوریتم های جستجو
3) سئو وب سایت در موتورهای جستجو در جهت جذب مشتریان زیاد و بالا رفتن سود مالی وب سایت
4) طراحی ویرایش گروه بندیها در پنل مدیریت دارنده فروشگاه اینترنتی
5) طراحی بخش ثبت نام و فراموشی رمز عبور و ورود کاربران به پنل مدیریتی خود در جهت رویت فعالیت های خود در وب سایت
6) طراحی بخش پرسش و پاسخ برای مشتریان
7) طراحی کامل پنل مدیریتی صاحب فروشگاه اینترنتی برای مدیریت لحظه به لحظه فروشگاه
8)طراحی چند زبانه بودن وب سایت
9)افزودن پنل اس ام اس و درگاه بانکی در جهت سهولت پرداخت از طریق کارت های بانکی عضو شتاب

خوشبختانه با توجه به رشد چشمگیر خرید و فروش کالا به صورت آلاین در قالب فروشگاه های اینترنتی و قدرتی که این بخش دارد و تمایل بسیاری از هم وطنان چه در خرید کالا به صورت آنلاین و چه در فروش کالا به صورت آنلاین, شرکت آرتیمان مجری بسیاری از پروژه های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می باشد که چند نمونه از موفق ترین آنها را به شما معرفی می نماییم

نمونه کارهای مرتبط با گروه فروشگاهی