به کودکان پیش دبستانی در مورد سلامت دندان ها آموزش دهید و در عین حال از آنها برای ایجاد هنر فرآیندی دعوت کنید! دانش آموزان در طول این دعوت برای ایجاد مطالب، واژگان را بررسی می کنند.
فرآیند هنر با کودکان پیش دبستانی
هنر فرآیند چیست؟ هنر فرآیند یک تجربه خلاقانه است که به جای نتیجه نهایی، بر فرآیند درگیر تمرکز دارد. این بدان معنی است که تمام هنرهای کودکان متفاوت به نظر می رسد و هیچ نمونه معلمی ارائه نمی شود. معلمان شرکای هنری در نمایش مطالب و اعطای مجوز به کودکان برای ابراز وجود هستند.
چگونه می توانم یک دعوتنامه هنری فرآیندی در کلاس پیش دبستانی ارائه کنم، در حالی که فصل جاری، تعطیلات، یا موضوع را نیز شامل می شود؟ با ارائه مطالبی با الهام از موضوعی که ممکن است کودکان را برای خلق آثار مرتبط با موضوع ترغیب کند، در حالی که کودکان پیش دبستانی به هنر می پردازند، گفتگوهایی را در مورد موضوع ایجاد می کنیم. مزایای بی پایان است!
فعالیت هنری فرآیند سلامت دندان
بیایید به هنر فرآیند سلامت دندان فکر کنیم!
ممکن است بخواهید استفاده کنید:
- کاغذ
- بشقاب های کاغذی
- کارتن های تخم مرغ
- فوم کاردستی
- مسواک
- رشته
- فویل
- خمیر یا خاک رس را با هوا خشک کنید
- دانه های پونی سفید
- چشم های گوگولی
- نشانگرهای نقطه
برای هنر فرآیند سلامت دندان، با نمایش مواد به کودکان شروع کنید. من همیشه چیزی شبیه این می گویم: “برخی از این مطالب ممکن است به شما یادآوری کنند که ما در این هفته در مورد آن می آموزیم: سلامت دندان ها و دندان ها!” در مواقع دیگر، کودکان در حین ایجاد مواد بیشتری درخواست خواهند کرد. یکی از دانشآموزان در طول این دعوتنامه هنری از من چشمان گوگولی را خواست.
بررسی سلامت دندان با مواد هنری
بدون هیچ راهنمایی معلم در مورد اینکه چه چیزی باید بسازد، بچه ها به موضوع بهداشت دندان توجه کردند. یکی با خمیر بازی و مهره ها صورت درست کرد. این الهام بخش دیگران برای انجام همین کار است. کودک دیگری در حین تمرین مهارت های حرکتی ظریف برای دندان درآوردن کاغذ پاره کرد.
کودک دیگری یک بشقاب کاغذی را تا کرد و از یک کارتن تخم مرغ مانند دندان برای ایجاد دهان استفاده کرد. او تصمیم گرفت که آیا چسب یا منگنه با موادی که استفاده میکند بهتر عمل میکند. به عنوان معلم، من آنجا بودم تا بحث را درگیر کنم، بنابراین پرسیدم کودک چه چیز دیگری ممکن است به دهان اضافه کند. اتفاقی که در ادامه افتاد دلیلی بود که ما فرصتهای هنری فرآیندی را در کلاس درس فراهم میکنیم!
من میتوانستم در این مرحله آمادگی کودک پیش دبستانی را تمام کند، اما او کاغذ را پاره کرد تا یک زبان ایجاد کند. سپس او این ایده را رد کرد و نشانگر نقطه را گرفت تا به جای آن زبان را رنگ کند. بعد از خمیر بازی برای تغذیه دهان و مسواک و نخ برای مسواک زدن و نخ دندان استفاده کرد! من راهنماییهایم را در بزرگسالی محدود کردم، و او را وادار کردم که نه تنها یک اثر هنری بهتنهایی خلق کند، بلکه یک نمایشنامه وانمودی که الهامبخش بازیهای نمایشی معنادارتر و بحث درباره سلامت دندانها بود!
بیو: Devany LeDrew یک معلم سابق مهدکودک است که در مدرسه Still Playing که در آن فعالیت های یادگیری مبتنی بر بازی را به اشتراک می گذارد، می نویسد. او در مورد هنر فرآیندی در نشست Soar to Success Summit 2019 صحبت کرد. برای ایده های آموزشی جذاب تر در فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، و مدرسه Still Playing را دنبال کنید. توییتر!
ایده های بیشتر برای سلامت دندان