من در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای تولید منابع با کیفیت بالا تردید داشتم. من ترجیح میدهم مجموعهای از کارهایی که با دقت طراحی شدهاند، معلم ریاضی ماهر باشد تا یک کاربرگ از سوالات تکراری تصادفی که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده باشد.
با این حال، مجموعه جدیدی از منابع مورد توجه من قرار گرفته است که ممکن است نظر من را تغییر دهد.
معلم ریاضیات دانکن گرانتهام با من تماس گرفت تا توضیح دهد که چگونه از Chat GPT برای نوشتن کد LaTeX برای تولید منابع ریاضی استفاده کرده است. ایده های زیربنایی پشت این منابع اتمی سازی و عمق هستند. هدف دانکن این است که منابعی با جزئیات بسیار زیاد بسازد که هر کسی بتواند با ویرایش بسیار محدود آن را انتخاب کرده و از آن استفاده کند. مثال هایی برای معلمان وجود دارد که باید روی آن کار کنند، پرسش ها و کاربرگ ها، پاسخ ها و غیره.
اولین منبعی که دانکن برای من فرستاد در مورد تجزیه فاکتور اول است. این کار با یک سری کامل از مثالها و مثالهای غیر شروع میشود که دانشآموزان را وادار میکند تا به معنای واقعی حاصل ضرب اعداد اول فکر کنند:
سپس کمی به عقب کار کنید:
قبل از اینکه واقعاً این کار را انجام دهید:
منبع دوم در مورد حل معادلات خطی است.
این کار با آشنا کردن دانش آموزان با تعاریف شروع می شود، به عنوان مثال “معادله چیست؟”:
چند کار خوب در مورد خواص معادلات:
تفکر در مورد عملیات معکوس:
قبل از در نهایت چیزی کمی استانداردتر:
ChatGPT این منابع را ساخته است، بنابراین ممکن است اشتباهات یا چیزهایی وجود داشته باشد که منطقی نباشد.
اما جالب نیست که هوش مصنوعی چه کاری می تواند انجام دهد؟
دانکن این دو منبع را به اشتراک گذاشته است: