آه، فصل تعطیلات! زمانی که چراغ های چشمک زن خانه های ما را روشن می کند، بوی شیرینی های تازه پخته شده در فضا می پیچد و کیف پول های ما فریاد رحمت می زند. اما نترسید، صاحب کسب و کار کوچک، زیرا ما اینجا هستیم تا با مقداری پول نقد در جیبتان، شما را در جنگل تعطیلات راهنمایی کنیم. کوکتل جشن خود را بردارید و در آنجا مستقر شوید زیرا در حال بررسی نحوه صرفه جویی در پول و در عین حال شاد نگه داشتن کسب و کارتان در کریسمس هستیم.
گرینچ درونی خود را در آغوش بگیرید
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: بودجه بندی. مانند گرینچ باشید و یک برنامه خرج کنید که سخت تر از فشار دودکش بابانوئل باشد. هر پوندی را که قصد دارید در فصل جشن خرج کنید، از دکوراسیون اداری گرفته تا امتیازات کارمندان، ترسیم کنید. سپس مانند یک چیز چسبناک به آن بچسبید. ممکن است به این معنی باشد که لباس آدم برفی بادی را که برای جلسه کریسمس تیم زوم خود چشم داشتید کنار بگذارید، اما حساب بانکی شما از شما تشکر خواهد کرد.
مانند یک حرفه ای با بودجه تزئین کنید
چه کسی می گوید که باید هزاران دکور برای تعطیلات برای دفتر یا فروشگاه خود بخرید؟ حیله گر باشید و زیور آلات، تاج گل ها و نمایش های تعطیلات را خودتان بسازید. به مغازه های خیریه برای تزئینات ملایم استفاده شده مراجعه کنید، یا بهتر است یک مبادله دکوراسیون با دیگر صاحبان کسب و کار ترتیب دهید. شما یک بسته را ذخیره خواهید کرد و یک راه اندازی منحصر به فرد و سازگار با محیط زیست خواهید داشت که مشتریان و کارکنان شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
هدیه قدردانی کارمند
بانک را با هدایای گزاف کارمند نشکنید. در عوض، قدردانی خود را با روشهای متفکرانه و مقرون به صرفه نشان دهید. یک ناهار دنج تعطیلات را میزبانی کنید، همراه با مبادله هدایای مخفی بابانوئل (هرچند سقف هزینه را محدود کنید)، و به همه اعضای تیم خود جوایز سرگرم کننده و شخصی بدهید. گزینه دیگر این است که با ارائه ساعات کاری منعطف یا روزهای تعطیل اضافی در طول فصل تعطیلات یا یک کوپن برای یک روز تعطیل رایگان، زمان را هدیه دهید. کارمندان شما از این ژست قدردانی می کنند و بودجه شما دست نخورده باقی می ماند.
با سایر مشاغل کوچک همکاری کنید
فصل همکاری است! برای تلاشهای بازاریابی مشترک، مانند میزبانی مشترک یک رویداد تعطیلات یا تبلیغ متقابل محصولات یا خدمات یکدیگر، با کسبوکارهای کوچک اطراف شریک شوید. این یک برد-برد است—شما در هزینه های تبلیغات صرفه جویی خواهید کرد و در عین حال دامنه دسترسی خود را گسترش می دهید و صاحبان کسب و کارهای کوچک شما قدردان این رفاقت خواهند بود.
جادوی بازاریابی DIY
بازاریابی نیازی به هزینه یک بازو و یک شمش طلا ندارد. از استراتژیهای بازاریابی DIY استفاده کنید، مانند ایجاد گرافیکهای چشم نواز برای رسانههای اجتماعی یا ایجاد کمپینهای ایمیلی جذاب برای تعطیلات. با برگزاری مسابقات عکس با موضوع تعطیلات یا تشویق مشتریان به اشتراک گذاری سنت های تعطیلات مورد علاقه خود، به محتوای تولید شده توسط کاربر ضربه بزنید. هر چه بیشتر مشتریان خود را درگیر کنید، کمتر برای کمپین های بازاریابی گران هزینه خواهید کرد.
از فناوری صرفه جویی در هزینه استقبال کنید
تنها چیزی که برای کریسمس می خواهم این است که کسی/چیزی همه کارها را برای من انجام دهد. خوب، آنقدرها هم که به نظر می رسد غیرممکن نیست با تمام فناوری های جدید که این روزها به بازار آمده است (اهم، هوش مصنوعی). راه حل های هوش مصنوعی (بسیاری از آنها رایگان) یا حسابداری مبتنی بر ابر و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را برای کاهش کاغذبازی، افزایش کارایی و در نهایت صرفه جویی در پولی که به سختی به دست آورده اید، پیاده سازی کنید.
برای هدیه سبز شوید
وقتی صحبت از هدایای شرکتی می شود، لازم نیست زیاده روی کنید. بیشتر آن بطریهای شراب فانتزی که سال گذشته به مشتریان خود دادید، به هر حال در قرعهکشی مدرسه بچههایشان ختم شد. گزینه های سازگار با محیط زیست (و کیف پول پسند) مانند کیسه های خرید قابل استفاده مجدد، لیوان های قهوه بامبو، یا کارت های دانه به گیاه را در نظر بگیرید. نه تنها تعهد خود را به پایداری نشان می دهید، بلکه در هدایای یکبار مصرف گران قیمتی که اغلب به محل دفن زباله ختم می شوند، صرفه جویی خواهید کرد.
از مهمانی اداری فانتزی بگذرید
مهمانی های تعطیلات اداری می توانند عالی باشند، اما می توانند یک قوطی مالی هم باشند. به جای اجاره یک مکان مجلل و سرو یک وعده غذایی سه وعده ای، یک جشن آرام در دفتر یا یک کافی شاپ محلی را انتخاب کنید. در نظر بگیرید که بعدازظهر را به بازی های جشن با جوایز سرگرم کننده برای برندگان بگذرانید. شاید یک اتاق فرار مجازی ترتیب دهید یا یک شام کریسمس میزبانی کنید. همه چیز در مورد سرگرمی و رفاقت است، نه زرق و برق و گلم.
به جامعه خود برگردانید
این دو جنبه دارد: پس انداز کنید و تأثیر مثبتی بر جامعه خود بگذارید. به جای هزینه گزافی برای هدایای مشتری، کمک مالی به یک موسسه خیریه محلی یا غیرانتفاعی را به نام مشتریان خود در نظر بگیرید. شما حسن نیت را گسترش خواهید داد و مشتریان شما از این حرکت متفکرانه قدردانی خواهند کرد.
شما آن را دارید – سورتمه ای از نکات صرفه جویی در هزینه برای پیمایش در فصل کریسمس بدون تبدیل شدن به اسکروج. با بودجه بندی عاقلانه، خلاقیت و پذیرفتن حرکات صرفه جویانه اما صمیمانه، می توانید کسب و کار خود را در حالی که هنوز از روحیه تعطیلات لذت می برید به حرکت درآورید. پس ادامه دهید، این سکه ها را پس انداز کنید و به یاد داشته باشید که بهترین چیزهای تعطیلات را نمی توان با پول خرید. به سلامتی برای یک فصل کریسمس مبارک و مقرون به صرفه!