نحوه راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود • کلیک کنید


بنابراین شما می خواهید یک شرکت با مسئولیت محدود راه اندازی کنید! این عبارت به خودی خود تصاویری از اتومبیل های شرکتی، کلاس تجاری و عناوین شغلی با صدایی چشمگیر را ایجاد می کند. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که زمان آن رسیده است که وارد آن شوید و چیز بزرگ بعدی را راه‌اندازی کنید. یا شاید شما فقط یک کارت ویزیت جدید براق می خواهید که روی آن “مدیرعامل” نقش بسته است. در هر صورت، دست و پنجه نرم کنید زیرا ما در شرف ورود به دنیای هیجان انگیز ایجاد شرکت هستیم.

مرحله 1: نامی را انتخاب کنید

اول، شما نیاز به یک نام برای این شرکت باشکوه خود دارید. اگر فکر می کنید انتخاب نام برای شرکتتان آسان است، دوباره فکر کنید. نام شما باید منحصر به فرد، به یاد ماندنی باشد و ترجیحاً چیزی نباشد که وقتی افراد آن را با صدای بلند می گویند، دچار عصبانیت شود.

همچنین، مطمئن شوید که نام رویای شما قبلاً گرفته نشده است، زیرا هیچ چیزی نمی گوید “من یک کارآفرین جدی هستم” مانند شکایت به دلیل نقض علامت تجاری قبل از شروع کار.

شرکت هاوس کوچولوی باحالی دارد ابزار جستجو برای بررسی در دسترس بودن نام، پس سعی کنید. متاسفم که شما را ناامید می کنم، اما The Best Company Ever Ltd در حال حاضر مشغول است.

مرحله 2: انتصاب مدیران

سپس باید حداقل یک مدیر را منصوب کنید. و حدس بزنید چی؟ این احتمالا شما خواهید بود. تبریک می‌گوییم، شما اکنون رسماً مسئول هر اشتباهی هستید.

کارگردان بودن فقط به معنای پارس کردن دستورات و امضای اسناد به ظاهر مهم نیست. این در مورد مسئولیت های قانونی، رعایت مالیات و اطمینان از عدم ورشکستگی تصادفی شرکت نوپا در هفته اول است.

اما نگران نباشید، می‌توانید چندین اصل داشته باشید، بنابراین اگر می‌خواهید کسی به او تکیه کند، با خیال راحت یک دوست یا خواهر یا برادر بدبخت را در میان بگذارید. فقط مطمئن شوید که آنها می دانند که به چه چیزی وارد می شوند. «کارگردان» تا زمانی که متوجه شدید مسئولیت‌های واقعی را به همراه دارد، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

مرحله 3: سهام و سهامداران

اکنون که یک نام و یک مدیر (یا چند نفر) دارید، زمان انتشار چند سهم است. نگران نباشید.

شما به حداقل یک سهامدار نیاز دارید و احتمالاً آن شما خواهید بود. بنابراین، تبریک می گویم! شما اکنون مالک 100% شرکت خود هستید، که در واقع به این معنی است که شما مالک تمام سودها، تمام بدهی ها و تمام استرس های ناشی از کارهایی هستید که من انجام داده ام.

البته می توانید سهامداران دیگر را جذب کنید. اگر بخواهید مقداری پول جمع آوری کنید یا بخواهید به همسرتان دلیل رسمی بدهید تا شما را در مورد تصمیمات تجاری مشکوک خود دعوت کند، عالی است.

نکته برتر: تحت هیچ شرایطی، به خاطر همه چیزهای خوب، بدون داشتن یک توافق سهامدار محکم با شخص دیگری وارد تجارت نشوید. ما قول می دهیم که ارزش سرمایه گذاری برای تهیه یک قالب مناسب را دارد (به خاطر خدا، یک الگو را از اینترنت حذف نکنید). بعدا از ما تشکر خواهید کرد

مرحله 4: ثبت نام در خانه شرکت ها

هنگامی که همه چیزهای سرگرم کننده مانند نام ها، مدیران و سهام را مرتب کردید، وقت آن است که شرکت خود را در خانه شرکت ها ثبت کنید. اینجاست که شما رسماً به یک شرکت محدود تبدیل می‌شوید و دولت شروع می‌کند به کاری که شما انجام می‌دهید.

شما باید جزئیاتی مانند آدرس شرکت خود (که می تواند خانه شما باشد، اما پس از آن تمام دنیا می دانند کجا زندگی می کنید)، نام مدیران، سهامداران و سرمایه سهام را ارائه دهید.

سپس هزینه کمی پرداخت می کنید و – تمام شد! – شما یک شرکت با مسئولیت محدود هستید. اکنون یک گواهی انحصاری فانتزی برای دست زدن به مهمانی ها دریافت خواهید کرد.

مرحله 5: تفاهم نامه و اساسنامه

اینها اصولاً قوانین شرکت شما هستند. تفاهم نامه یک سند کوتاه است که همه سهامداران اصلی (این شما هستید) برای تشکیل شرکت امضا می کنند. از سوی دیگر اساسنامه قوانین دقیق نحوه اداره شرکت است.

اگر مدرک حقوق شرکت دارید و چند ماه فرصت دارید، می توانید اساسنامه خود را بنویسید. از طرف دیگر، می توانید به سادگی استفاده کنید مدل های اقلام استاندارد توسط دولت ارائه شده است. آنها عمومی هستند اما برای سرو ایده آل هستند، به نوعی مانند رشته فرنگی فوری برای پایه قانونی شرکت شما.

مرحله 6: یک حساب بانکی تجاری باز کنید

شما نمی توانید فقط از طریق حساب بانکی شخصی خود، آنقدر که می خواهید، کسب و کار خود را اداره کنید. اداره امور مالیاتی در مورد چنین چیزهایی اخم می کند و شما نمی خواهید با IRS درگیر شوید. در این مورد به ما اعتماد کنید

بیشتر بانک‌ها می‌خواهند گواهی شرکت، شناسه و مدرک شما را ببینند که نشان می‌دهد برای یک کارتل پول شویی نمی‌کنید. هنگامی که مرتب شد، یک حساب کاربری جدید و یک کارت نقدی تجاری شیک خواهید داشت (برای خرید مقدار زیادی قهوه و لوازم التحریر غیر ضروری).

مرحله 7: ثبت نام برای مالیات

تنها چیزهای قطعی در زندگی، مرگ و مالیات هستند، و حالا که مدیر شرکت هستید، می‌توانید بیشتر از آنچه که فکرش را می‌کردید، از پس آن برآیید.

مجبورم شرکت خود را برای مالیات شرکت ثبت کنید ظرف سه ماه از شروع فعالیت؛ و بسته به اینکه چقدر جاه طلب هستید، ممکن است مجبور شوید ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده اگر انتظار دارید گردش مالی شما از آستانه (در حال حاضر 90000 پوند در سال در زمان نوشتن) فراتر رود.

مزیت؟ می توانید با فرم های مالیاتی بازی کنید که به اندازه مونتاژ مبلمان IKEA بدون دستورالعمل سرگرم کننده هستند. جنبه منفی؟ اگر به طرز وحشتناکی اشتباه متوجه شوید، می توانید به زندان بروید. پس شاید استخدام یک متخصص برای کمک (ما یک بزرگ را می شناسیم).

مرحله 8: طوری ثبت کنید که زندگی شما به آن بستگی دارد (زیرا اینطور است)

اداره یک شرکت محدود به این معنی است که شما باید همه چیز را ثبت کنید. و منظور ما آن است همه چیز. فروش، هزینه‌ها، صورت‌حساب‌های بانکی، رسیدهای زمانی که ناهار را «برای ملاقات مشتری» خریدید (چشمک، چشمک). شما باید همه چیز را حفظ کنید زیرا HMRC اگر تصمیم بگیرند که شما به هیچ وجه خوب نیستید، ضربه می زند.

شما همچنین باید هر سال اظهارنامه سالانه و بیانیه تاییدیه ارسال کنید. شما می‌پرسید گزاره تأیید چیست؟ این کاری است که شما باید کاملاً از حسابدار خود بخواهید که انجام دهد، و ممکن است نتوانیم بگوییم زیرا ما حسابدار هستیم (مرحله 9 را ببینید).

مرحله 9: یک حسابدار استخدام کنید

مگر اینکه از آن دسته از صاحبان کسب و کار نادری باشید که از متعادل کردن دفاتر و محاسبه استهلاک لذت می برید، احتمالاً باید یک حسابدار استخدام کنید. یک حسابدار خوب پول شما را پس انداز می کند، شما را از زندان دور نگه می دارد (برای برخی چیزها)، و به شما اجازه می دهد روی چیزی که واقعاً در آن مهارت دارید تمرکز کنید – اداره کسب و کارتان.

حسابدار شما از همه چیزهای خسته کننده مانند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، حقوق و دستمزد، حساب های پایان سال و آن بیانیه تأیید مزاحم که در مورد آن صحبت می کردیم مراقبت خواهد کرد.

مرحله 10: بنشینید و منتظر جمع شدن میلیون ها باشید

تبریک می گویم، شما با موفقیت یک شرکت با مسئولیت محدود را تشکیل دادید! اکنون بخش سخت فرا می رسد – در واقع کار کردن آن.

این قسمتی است که در آن متوجه می شوید که رئیس خودتان بودن یعنی حداقل در ابتدا دو برابر بیشتر برای نیمی از حقوق کار کنید. اما هی، حداقل این شما هستید که تصمیم می گیرید، درست است؟ درست است؟

به یاد داشته باشید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. زمان، تلاش و مقدار زیادی کافئین نیاز دارد. اما نگران نباشید، شما این را دارید.

با اندکی اصرار، توصیه های محکم و مقداری شوخ طبعی، مانند یک حرفه ای در دنیای مالکیت کسب و کار حرکت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید