گرافیتی اولیه: نوشتن اطلاعاتی


بازگشت از تعطیلات زمستانی همیشه یکی از زمان های مورد علاقه من در سال تحصیلی است. من معمولاً با تمرکز بر ویژگی های متن به نوشتن اطلاعاتی تبدیل می شوم! اگرچه قبلاً دروس غیرداستانی داشته‌ایم، من استانداردها را تشریح می‌کنم و به دانش‌آموزانم رویکردی کامل و جامع به موضوع ارائه می‌دهم.

در طول یک ماه گذشته، دانش‌آموزان من در درس‌های مختلفی که منجر به یک پروژه تحقیقاتی مشترک با یک شریک شد، پر پیچ و خم شده‌اند. من نمی توانستم بیشتر از این از نتیجه هیجان زده باشم. بنابراین، اجازه دهید ساعت را کمی به عقب برگردانم و شما را از ابتدا با درس هایم آشنا کنم.

در اواسط ژانویه، من مجموعه‌ای از درس‌ها را برای ویژگی‌های متن غیرداستانی که در ابتدا در سال 2011 ایجاد کردم، به‌روزرسانی کردم. می‌توانید روی گرافیک زیر کلیک کنید تا واحد freebie را به هم بزنید. لطفا در نظر گرفتن بازخورد!

اولین مجموعه دروس من به دانش آموزانم کمک کرد تا داستان و غیرداستانی را درک کنند. اگرچه این واحد به دروس مختلف تقسیم می شود، یک درس ممکن است بیش از یک روز طول بکشد، به خصوص با دروس تکمیلی ارائه شده.

ما با داستان نویسی با استفاده از Bear Snores On شروع کردیم. بچه ها به من کمک کردند تا آنچه را که در حین خواندن با صدای بلند متوجه شدند، ترسیم کنم. فکر نمی کردم از نمودار عکس بگیرم اما نمونه ایده ها در فایل ارائه شده است. پس از آن، با استفاده از خرس‌های نشنال جئوگرافیک با کتاب غیرداستانی قدم زدیم. دوباره، بچه ها به من کمک کردند تا آنچه را که متوجه شدند ترسیم کنم.

ما چند روزی را در «خواننده اطلاعات خرس‌ها» گذراندیم، زیرا محتواهای زیادی وجود داشت که بچه‌ها شناسایی می‌کردند. در واقع، در این مرحله برنامه‌هایم را کنار گذاشتم و زمانی که دانش‌آموزانم پوسترهای ویژگی متن را در متن شناسایی کردند، شروع به به اشتراک گذاشتن برخی از پوسترهای ویژگی‌های متنی کردم.

ما چند فصل را در طول چند روز خواندیم، به ویژه بدون نظم. این به ما کمک کرد تا بفهمیم که برخلاف متن داستانی Bear Snores On می‌توانیم متون اطلاعاتی را به هر ترتیبی بخوانیم. برای اثبات این موضوع، دنباله آن، خرس بیشتر می خواهد را بررسی کردم. سعی کردم از وسط بخوانم. بچه ها به این نتیجه رسیدند که کتاب باید از روی جلد خوانده شود، زیرا شروع، میانه و پایانی دارد که باید ترتیب داده شود.

برای اطمینان از درک دانش‌آموزانم، به بچه‌هایم یک دسته کتاب دادم. من با Velma Gratch و The Way Cool Butterfly و Caterpillar to Butterfly از National Geographic شروع کردم. با پوشش آشکاری که سرنخ‌هایی به دست می‌داد، بچه‌های من به راحتی تشخیص دادند که داستان و غیرداستانی است. و کتابها را در یک فعالیت تکرارشونده مرتب کرد. سپس از بچه ها خواستم که کرم های شگفت انگیز و دفتر خاطرات یک کرم را مرتب کنند. این کار کمی بیشتر به استنباط و طرحواره نیاز داشت تا مشخص شود کدام یک داستان تخیلی است. پوشش ها کمتر مشخص بودند. من و بچه‌ها تصمیم گرفتیم که متن را بخوانیم تا نحوه مرتب‌سازی را بیشتر تعیین کنیم. من یک بچه داشتم که می‌توانست هوشمندانه بر اساس درک خود به من بگوید که کرم‌ها دفتر خاطرات نمی‌نویسند. بیشتر بچه ها به تصویر و عکس آویزان شده بودند.

حالا که بچه ها درک بهتری از داستان و غیرداستان پیدا کردند، به سمت حقایق و نظرات رفتیم. تصمیم گرفتم از قاصدک ها برای کمک به ایجاد نظرات استفاده کنم. با توجه به اینکه خیلی ها نمی دانستند قاصدک چیست، می دانستم که باید دسته ای بچینم و بیاورم.

اگر به پوسترهای نمایش داده شده در عکس ها علاقه دارید، من فایلی برای مهارت ها و استراتژی های درک مطلب در اینجا در دسترس دارم. من همچنین یکی برای خواندن ژانرهای اینجا دارم.

خوب، به درس هایم برگردم… من از دو کتاب برای کمک در چند درس بعدی استفاده کردم. یکی برای عقاید و دیگری برای حقایق.

Dandelions: Stars in the Grass چند مکان خوب را ارائه داد که می‌توانستیم بایستیم و درباره نظرات بحث کنیم. پس از مطالعه و بحث ما، به بچه ها هر دو شکل قاصدک داده شد. اما قبل از اینکه بتوانیم تحقیق کنیم، باید قسمت را لباس می پوشاندیم.

این تحقیق به ما کمک کرد تا در مورد شکل مورد علاقه خود از قاصدک نظری ایجاد کنیم: کرک سفید یا شکل ستاره زرد؟

کاغذ زیر دلم را آب کرد. اگر این بچه و خانواده‌اش را می‌شناختید، می‌دانستید که آنها خانواده دیزنی هستند و اغلب از این پارک جادویی دیدن می‌کنند. من می دانستم لحظه ای که نوشته های او را خواندم، باید یک ارتباط واقعی و دلیل محکمی باشد.

هنگامی که مطمئن شدم دانش آموزانم نظرات خود را درک می کنند، روز بعد به حقایق انتقال دادیم. من کتابخوان اطلاعات اسکولاستیک، از دانه تا قاصدک را خواندم. بچه ها وقتی روی فرش نشسته بودند و به خواندن من گوش می دادند از چهار یادداشت چسبناک استفاده کردند. آنها قرار بود چهار ایده را برای جملات ضبط کنند. پس از آن، چهار کاغذ ستاره شکل به آنها داده شد که برای حقایق آنها برش داده شده بود. ما زیستگاه قاصدک را روی یک نوار جمله ایجاد کردیم. Fact Mobile شایان ستایش شد!!!

در این مرحله، بچه های من در مورد حقایق و نظرات درس می گرفتند و برای ویژگی های متن آماده بودند. اگر به خاطر داشته باشید، هفته قبل وقتی از درس های نوشتاری دور شدیم، پیش نمایش کتاب های غیرداستانی را برای ویژگی های متنی مشاهده کرده بودیم. برای گسترش درس‌های قبلی‌مان، نسخه‌های اضافی را از سفارش‌های مجله‌های اسکولاستیک ذخیره کردم. این چیزی است که سطح نمره من هر ماه دریافت می کند. اگر اشتراک ندارید، به این مجله نگاه کنید. عالیه! من به کارکنان مدرسه ایمیل زدم و پرسیدم آیا کسی مجلات اسکولاستیک اضافی دارد که از آنها استفاده نکرده باشد. هر سطح درجه اشتراک ماهانه را با چهار هفته مختلف در هر بسته ماهانه دریافت می کند. چیزی که من در مورد مجلات دوست دارم این است که نمونه های زیادی وجود دارد، اما مشکل اینجاست که هر مجله فقط دو یا سه ویژگی دارد. شما واقعاً نیاز دارید که در حین شکار ویژگی، موارد اضافی را برای برش و دسته بندی داشته باشید.

از آنجایی که یافتن مجلات کافی برای بچه‌ها برای تکمیل فعالیت همانطور که در درس‌هایم ذکر شد دشوار بود، همه خوانندگان نشنال جئوگرافیک متفاوتی را که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده‌ام تغییر دادم و استفاده کردم. Scholastic اغلب آنها را بسته بندی می کند و بسیاری از آنها را می توان به طور جداگانه در Barnes and Nobles یا Amazon خریداری کرد. من به هر یک از شرکا یک صفحه یادداشت چسبدار رنگی متفاوت دادم و به آنها اجازه دادم تا هر تعداد ویژگی متنی مختلف را که می‌توانند پیدا کنند، جستجو کنند.

چیز مورد علاقه من در مورد این خوانندگان سطوح متفاوت ارائه شده است. آنها یک سری Ready to Read، سطح 1، سطح 2، و سطح 3 دارند.

در اینجا نگاهی اجمالی به ویدئویی از دو پسر من است که برای شکار کتاب شریک بودند. آنها ویژگی هایی را که پیدا کرده اند توضیح می دهند. به خاطر داشته باشید که این پسرها کلاس اول هستند. یکی شش و یکی هفت ساله است و تا زمان فیلمبرداری این ویدیو فقط سه درس در مورد ویژگی های متن داشت.

در طول زمان شکار، من و کلاسم چندین دور از ویژگی های متنی BINGO را با هم بازی کردیم. با کمک یک معلم عنوان یک، چندین روز در بلوک خواندن و سپس روزهای بعد در زمان اخراج بازی کردیم.

در اینجا نگاهی اجمالی به کلاس من در حال بازی کردن بازی BINGO است. من چندین دور با آنها بازی می کنم. یکی از دورها ویژگی متن و دور دوم تعریف را صدا زدم. بچه ها درک بهتری از ویژگی ها پیدا کردند!

پس از چند روز پخش ویژگی متنی BINGO، بچه‌ها ریدر نشنال جئوگرافیک خود را که برای شکار کتاب استفاده می‌کردند بیرون آوردند و به آنها Text Feature Journal داده شد تا ویژگی‌هایی را که در کتاب خود یافتند توضیح دهد.

اکنون که متخصص هستیم، آماده نگارش مقالات اطلاعاتی با ویژگی های متن هستیم. بچه ها چندین روز را صرف خواندن و تعیین اینکه کدام حقایق برای بازگویی بهتر است، صرف کردند. بسیاری از بچه‌ها به دنبال کتاب دوم در مورد موضوع در کتابخانه من یا کتابخانه مدرسه بودند. در اینجا نگاهی به یکی از روزنامه ها می اندازیم.

برای اینکه بچه ها به درستی کلمات چاپی پررنگ را شناسایی، سفارش داده و ایجاد کنند، من از شرکای خود کلمه واژگانی را که در واژه نامه خود استفاده خواهند کرد با یادداشت های چسبناک پرچم گذاری کردند. آنها باید برای من توضیح دهند که چرا فکر می کنند کلمه پرچمدار متعلق به واژه نامه است. این به من کمک می کند تا در صورت نیاز یک گروه کوچک را برای آموزش مجدد جمع آوری کنم. هنگامی که بچه ها واژگان قابل تعریف را پیدا کردند، سپس کلمات را شماره گذاری می کنند تا ترتیب ABC را نشان دهند. پس از شماره گذاری با آنها چک می کنم و قبل از اینکه کلمات خود را ضبط کنند و آنها را در واژه نامه خود تعریف کنند، ترتیب را تأیید می کنم.

شما می توانید به واحد نوشتن اطلاعات رایگان با گزینه هایی برای آبزیان، مزرعه، جنگل، حشرات و حیوانات وحشی دسترسی داشته باشید. این فایل در ابتدا در سال 2012 ایجاد شد و امروز به روز شد. این شامل تمام مواردی است که در مقاله اطلاعاتی بالا نشان داده شده است و چک لیستی برای دانش آموزان برای مسئول نگه داشتن یکدیگر برای افزودن ویژگی های متن. برای دانلود فقط روی تصویر زیر کلیک کنید. لطفا در نظر بگیرید که بازخورد بگذارید.

امیدوارم پیشرفت درس ما و هر دو رایگان قدیمی که در این پست تعبیه شده است را دوست داشته باشید. اگر لطفاً نظر و بازخورد خود را در مورد محصولات برای من بگذارید، خوشحال می شوم که از شما بشنوم! آموزش مبارک، دوستان!

پس از چندین درخواست برای دیدن نمونه های مختلف، در حال بارگذاری مقالات از سطوح مختلف در کلاس خود هستم. شما آثاری از نویسندگان بی میل، نویسندگان نوظهور و نویسندگان در حال توسعه را بدون ترتیب خاصی خواهید دید.

*********************

*********************

*********************

Image Map



دیدگاهتان را بنویسید