اولین مشاهدات در کلاس اول


سلام دوستان نازنین امیدوارم کسانی که به مدرسه برگشته‌اند، کار را با صدای بلند شروع کرده باشند! ما به طور رسمی هفته اول خود را به پایان رساندیم و این یک گردباد بود.

چند روز اول را با معرفی قوانین و آشنایی با یکدیگر شروع می کنم. ساعت‌ها را با کتاب‌های داستان، انتظارات، بازی‌های نام‌گذاری، فعالیت‌های مشترک، حل مسئله، وان‌های ادبیات صبحگاهی، کاوش در ابزارهای دستکاری، وان‌های ریاضی بعدازظهر، و تحقیق در مورد ابزارهای علمی پر کردیم.

اکتشاف مستقل از وان های صبح و بعدازظهر برای من حیاتی است که کنار بکشم و مشاهده کنم. من با گروه کوچکی از بچه ها ملاقات می کنم تا اطلاعاتی در مورد توانایی های تحصیلی آنها جمع آوری کنم. وان ها از حروف الفبا و صداهای آغازین در صبح و حس اعداد در بعد از ظهر تشکیل شده است.

وان های روشن صبحگاهی من فعالیت هایی دارند که استانداردهای مهدکودک را بررسی می کند. بچه‌ها جاده‌های الفبا را با ماشین‌ها ردیابی می‌کنند، حروف بزرگ و کوچک را با playdoh تطبیق می‌دهند، حروف را با قسمت‌های الفبا می‌سازند، و تصاویر صوتی ابتدایی را به حرف مربوطه مرتب می‌کنند.

وان های بعد از ظهر برای گروه شش ساله من به همان اندازه جذاب هستند. بچه‌ها اعداد را با playdoh در ده‌ها فریم می‌سازند، روی تطبیق اعداد در 100 تخته کار می‌کنند، روش‌های مختلف را برای ایجاد اعداد تا 20 مرتب می‌کنند، و قبل از اینکه ماشین‌های اسباب‌بازی را در محل پارک درست پارک کنند، اعداد تا ده را ترکیب می‌کنند.

الان دارم اطلاعات جمع می کنم آیا بچه ها قادر به تشخیص حروف و اعداد هستند؟ آیا آنها می توانند صداها و ارزش ها را به هم مرتبط کنند؟ به طور کلی، من گروه بسیار متنوعی از بچه ها دارم. برخی به شکل‌گیری حروف و صداهای همبسته نیاز دارند، اما بیشتر آنها می‌توانند کلمات را در مرحله املای نیمه آوایی بسازند. تعداد کمی در مرحله املای آوایی در حال توسعه هستند.

در حین تعیین اینکه کدام دانش‌آموز درک قوی از صداهای ابتدایی دارد، یک بازی سرگرم‌کننده از Beginning Sound Beanbag Snag را بازی کردیم. به دانش‌آموزان این وظیفه داده شد تا صداهای آغازین را بر اساس کلماتی که من فرا می‌خوانم جمع‌آوری کنند. توانستم ببینم کدام دانش‌آموز دچار سوءتفاهم شده است. این بلوک زمان پر از خنده بود!

دیروز، با گروهی از دانش آموزان ملاقات کردم و بر اساس مشاهدات اولیه ام، مجموعه ای از تاس های متمایز را به آنها دادم. برخی از دانش آموزان با تاس الفبا کلمات می ساختند در حالی که برخی دیگر با کلمه خانواده تاس کار می کردند.

بر اساس مشاهداتم در چند روز اول وان، به دانش آموزان تاس های خاصی دادم تا سطح درک آنها را ببینم.

به دیگران بر اساس توانایی آنها در نوشتن جملات اساسی به راحتی تایمر داده شد. شگفت آور است که یک کودک شش ساله چقدر هیجان زده می شود وقتی کمی به یک فعالیت ساده اضافه کنید.

تعداد کمی از آنها مهارت کافی برای ترکیب ترکیبات با خانواده کلمات را داشتند. من به سرعت تشخیص دادم که خانواده‌های واژه‌های مصوت طولانی برای گروه من کمی راحت نیستند و آنها را برای اواخر سال انتخاب کردم.

تا روز ششم، گروه‌های نمایه‌ام را بر اساس سطوح عملکرد SIPP و مشاهداتم از سطوح مهارت پایه مهدکودک تعیین کردم. این گروه‌ها تا زمانی که داده‌های تشخیصی مورد نیاز منطقه را دریافت نکنم باقی خواهند ماند.

آموزش فونیک پشت به مدرسه من بر اساس نیازهای دانش آموزانم بود. ما کلاس ها را در تنظیمات عنوان یک خود سطح بندی کرده ایم. من درصد زیادی زبان آموز دارم. ما به تمرین آگاهی واج‌شناسی اولیه و فعالیت‌های آوایی برای ایجاد یک پایه قوی ادامه خواهیم داد. فعالیت ها تا زمانی که به صورت خودکار انجام شود، بخشی از آموزش روزانه ما خواهد بود.

با آرزوی بهترین ها برای شما در اولین ماه بازگشت از تعطیلات تابستانی!

Image Map



دیدگاهتان را بنویسید